پیش از بارداری تا بارداری

تاریخ زایمان چگونه مشخص میشود؟

1389/11/7 13:49
نویسنده : آزاده
12,110 بازدید
اشتراک گذاری

حاملگي

در زماني که سلول تخم جنين تشکيل گرديد تا زماني که از لوله هاي رحمي عبور نمايد و شروع به چسبيدن به جدار رحم نمايد3 الي 6 روز طول مي کشد و بعد از 14 روز اين اتصال محکم تر شده و هورمون حاملگي  B.HCG  در خون فراوان يافت شده و با آزمايش تيتر   B.HCG   مي توان به وقوع حاملگي پي برد.

ساده ترين روش حدس زدن حاملگي،عقب افتادن قاعدگي در زنان مي باشد ، البته زناني که قاعدگي هاي منظمي دارند زود تر ميتوانند بارداري خود را حدس بزنند. بنا براين تأخير قاعدگي اولين علامتي است که زن مي تواند بارداري خود را متوجه شود.

آزمايشات برا ي تعيين حاملگي:

1- آزمايش خون :     7  BHCG الي 14 روز بعد از مقاربت مثبت مي شود.

2-آزمايش ادرار :تست    6  GRAVINDEX  الي 14 روز بعد از تأخير قاعدگي مثبت مي شود

3- نوارهاي تست آزمايشگاهي يا کيت هاي حاملگي که بر اساس نوع آن 3 الي 6  روز بعد از تأخير قاعدگي مثبت مي شود. که اين نوارها و کيت ها را مي توانيد از داروخانه ها تهيه نماييد.

 تعيين زمان زايمان

اکثريت زنان به محض اينکه متوجه شدند که باردار هستند اول از همه دوست دارند بدانند که در چه تاريخي زايمان مي کنند.

مدت هر حاملگي طبيعي حدود 280 روز معادل 40 هفته پس از شروع آخرين قاعدگي مي باشد.

چنانچه بخواهيد به شکل ساده زمان زايمان را بدست آوريداز شروع آخرين قاعدگي قبلي خود 280 روز يا 40 هفته جلو برويد ، زمان بدست آمده زمان زايمان است ويا پس از نوشتن تاريخ آخرين قاعدگي (7 روز به روز اضافه کنيد) و (3 ماه از ماه کم کنيد) و (يک سال به سال اضافه کنيد) .به طور مثال اگر تاريخ 3/9/84 شروع آخرين روز قاعدگي بود به اين شکل عمل کنيد.

 

3        /        9        /        48

7+       /       3-      /        1+

10       /       6        /      49

 

تاريخ آخرين قاعدگي =  3/9/48

تاريخ زايمان =    01/6/49

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زهرا
19 مهر 94 13:13
سلام خدا جایی بهتر از اینجا پیدا نکردم که برات بنویسم... خدایا دیگه خسته شدم... خدایا کمک کن این ماه دیگه جواب مثبت بگیریم، خدایا بهم یه نی نی سالم و صالح و ... بده و به من لیاقت بده تا اونجوری که تو دوست داری بزرگش کنم... آمین